Isnin, 30 September 2019

Terima Kasih Telekom Malaysia: SP Pilih UNIFI...

Foto: Shoppee Malaysia
Foto: soyacincau.com
SELARI dengan tagline Radio & TV Sang Pencerita (RTVSP) -`Stesennya Seantero Dunia', SP akan melanggan talian `postpaid' UNIFI untuk telefon pintar di samping sejak adanya Streamix dan kemudiannya bermula era UNIFI, SP adalah pengguna setia produk Telekom Malaysia (TM) itu sejak mula diperkenalkan.
Oleh kerana itulah apabila Studio Sang Pencerita masih dalam peringkat kerja ubahsuai lagi, Pengurus Negeri UNIFI berserta pegawai kanannya datang untuk memberi insentif kesetiaan tanpa mengetahui anak sulung SP sendiri, Siti Haryati adalah `Assistant General Manager' (HR) di TM.
SP banyak terhutang budi dengan TM. Sebaik-baik selesai pengajian peringkat sarjana di Manchester, Siti Haryati yang ikut belajar di sana selepas tamat PMR di Sekolah Tun Fatimah, Johor Bahru diterima membuat ijazah pertamanya di Universiti Multimedia, Cyberjaya (second batch) dalam bidang Multimedia Kreatif dengan sijil `O' Levelnya.
Berdasarkan keputusan 12A Sijil Pelajaran Malaysia yang diambil secara persendirian dalam tempoh dua bulan kembali ke Malaysia, dia ditawarkan biasiswa yang pada masa itu yuran pengajiannya RM63,000,00
Sebaik-baik tamat belajar pula dia terus diambil bekerja di Kolej Multimedia, Jalan Semarak dan kemudiannya bertukar ke ibu pejabat di Bangsar sehinggalah `bertukar angin' ke Penerbangan Malaysia (MAS) pada 17 September lalu.
Angka 17 cukup sinonim dengan beliau - tarikh lahirnya dan Toyota RAV4 bernombor pendaftaran BGJ 17 yang SP gunakan kini adalah atas namanya.


Tiada ulasan: