Halaman

Khamis, 26 September 2013

Lontaran Idea

Kadang-kadang kita tidak berlaku adil kepada orang politik. Dengan bersandarkan politik persepsi, setiap hari kita bicarakan mereka bagai Sang Maha Tahu dengan pelbagai tuduhan seolah-olah kitalah Hakim Yang Maha Bijaksana.
Tahukah kita betapa beratnya mereka mengendong 1,001 harapan rakyat yang kesemuanya ingin dilunasi, berhadapan dengan tuntutan parti yang meletakkan kemajuan bangsa sebagai matlamat perjuangan dan pada masa yang sama, mereka seperti kita juga iaitu seorang ayah, seorang ibu atau seorang datuk yang sudah mengah dimakan usia.
Apa kata Orang Politik mengongsi perit-getir mereka dalam bentuk catatan kreatif berbentuk anekdot agar langkah dan tindaknya lebih difahami? Buku begini lebih menarik dihulurkan menjelang Perhimpunan Agung UMNO pada 19 Oktober ini daripada buku yang memburukkan lawan. Apa macam? Bagi Orang Politik yang sudah membiasakan diri dengan catatan diari yang turut mengungkap kata hati, tugas ini menjadi lebih mudah lagi. Sila hubungi Studio Sang Pencerita (013-399 7395) untuk urusan lanjut.
Catat Ulasan